Es important que no deixeu les coses per darrera hora, i sobre tot portar tot allò que es obligatori, i per motius de seguretat i prudència no us deixeu tot allò que es aconsellable sense sobrecarregar el 4x4TT, a Marroc no sempre ho trobarem
Cada 4x4TT i el seus ocupants han de ser totalment autònoms, no han de dependre de ningú, encara que tot junts formen un grup compacte i únic, penseu en els :
Ø Queviures
Ø Roba
Ø Acampada
Ø Orientació
Ø Auto rescat
Tots estarem disposats a col·laborà, però teniu que anar equipats amb tot lo que es considera obligatori i necessari
BURACRÀCIA
Personal
Ø Passaport, amb 6 mesos de vigència desprès de sortir del país
Ø DNI
Ø Carnet de conduir
Ø Targetes de crèdit (vigents i amb vigència al estranger)
Ø Moneda del país de destí
4X4TT
Ø Permís de circulació
Ø La assegurança, que inclogui l’assistència en viatge del vehicle i dels ocupants,sense oblidar la repatriació
Ø La carta Verda
Ø El paper blanc de la darrera sortida de Marroc, si es el cas
Ø Duplicat de les claus (un joc pel Pilot i un altre joc pel copilot)
Ø Si el 4x4TT no es de la teva propietat cal portar un permís oficialitzat conforme el propietari t’autoritza a viatjar amb el seu vehicle
Una bona opció es portar la documentació duplicada d’alguna forma, en fotocopies o digitalitzada
guia orientativa D’ESTRIS que cal portar
Equipament bàsic pel 4x4TT
Ø Cal portar aquells recanvis que creiem oportuns (llampares, filtres, fusibles, oli motor, líquid pels frens i embrague, líquid refrigerant, etc)
Ø Gat i la clau pels cargols de les rodes
Ø Eines bàsiques del 4x4TT
Ø Compressor d’aire
Ø 1 ó 2 cambres de recanvi encara que portem pneumàtics sense cambra, i alguna vàlvula, en cas de un tall seriós del pneumàtic possiblement el podrem reparar però obligatòriament tindrem que posar cambra
Ø Planxes rescat 2 mínim, 4 ideal, poden ser d’acer o d’alumini, amb les seves avantatges i inconvenients
Ø Eslingues 1 mínim, 2 ideal, si es possible de diferents mides
Ø Grillets “mosquetons d’alta resistencia 2 mínim, 4 ideal
Ø Guants de treball
Ø Llum per emergències nocturnes (frontal)
Ø Pala
Ø Reserva de carburant: com a precaució cada vehicle ha de portar entre 20 i 40 litres de carburant de reserva depenent del consum del 4x4TT, no es normal però podem trobar algunes estacions de servei sense carburant
Ø Emissora molt aconsellable tipus "CB"
Acampada
Ø Material de acampada, al Nord les nits poden ser fredes i al Sud caloroses
Ø Tenda de campanya, no cal muntar-la totes les nits, però la farem servir en cas de mal temps, vent, o en nits de molta calor, etc.
Ø Estora
Ø Sac de dormi
Ø Llençol de refugi
Ø Frontal o llum similar
Ø Despertador
Ø Coixí
Roba i calçat
Preferiblement de coto i colors foscos les taques son més difícils de beure, els colors clars son millors pels dies calorosos, la roba ha de ser lleugera i fresca duran les hores de sol, i d’abric al vespre i a primera hora del matí
Ø Samarretes
Ø Camises
Ø Pantalons, una bona opció son els desmuntables
Ø Forro polar lleuger o gruixut depenent de l’època del any
Ø Jaqueta impermeable
Ø Gorra
Ø Mocador de coll
Ø Roba interior
Ø Bota de excursionisme lleugera
Ø Vestit de bany
Ø Gorra i ulleres de sol
Nota a Chez Hassan “Albert le Tuareg” per una mòdica quantitat ens poden rentar la roba (no tenen suavitzant). No cal anar carregats de roba, el espai al 4x4TT sempre es limitat
Higiene
Ø Porta tot allò que creguis que et serà necessari, les tovalloles humides son una bona solució quan l’aigua escasseja
Ø Tovallola
Ø Paper higiènic
Ø Sandàlies per les dutxes (important)
Queviures i begudes
Preveure els queviures per evitar carregar inútilment el 4X4TT, de totes formes recordem que a la majoria de pobles podem comprar, pa, fruita, verdura, aigua, refrescos, etc
Ø Però difícilment trobaren cervesa, o begudes alcohòliques
Ø Reserva d’aigua potable per 3 dies
Estris de Cuina
Ø Fogo
Ø Llum de gas
Ø Cargues de gas
Ø Coberts
Ø Ganivet
Ø Plats
Ø Recipients per cuinar (pot, olla, paella .......)
Ø Cullerots
Ø Ratllador
Ø Obrellaunes
Ø Fusta base per tallar
Ø Escorredor
Ø tovallons i draps de cuina: Una bona solució es portar un rotlle gran de paper de cuina, o varis rotlles normals
Farmaciola
Ø Si fem servir algun medicament específic cal portar-lo
Ø Desinfectant
Ø Venes
Ø Esparadrap
Ø Anti diarrea
Ø Anti inflamatoris
Ø Agulles i pinces
Ø Gotes pels ulls
Ø Protectors solars per la pell i els llavis
Ø Repelen de mosquits
Orientació
Ø Mapa general de carreteres Marroc
Ø Cartografia de Marroc, una bona opció son el mapes de la serie TPC
Ø Esquadra, cartabó, transportador de 360º
Ø Cartografia digital
Ø Brúixola
Ø Sistema de navegació (GPS, PDA, PC)
Ø prismàtics
So i imatge
Ø Porta musica pel viatge, son molts kilòmetres
Ø Càmera de fotografia o vídeo
Ø Targetes de memòria de recanvi
Ø Utensilis per netejar les càmeres
Ø Bateries de recanvi
Ø Trípode
Altres
Ø Un bon llibre sempre ens pot ser útil
Ø Una llibreta
Ø Llapis, bolígraf, etc...........
Ø Goma de borra
Ø Si volen enviar alguna postal, pensem en portar les adreces dels destinataris
Ø Bosses de tanca hermètica sempre poden ser útils
Ø Bosses per la roba bruta per no barrejar-la amb la roba neta
Ø Bosses per la brossa
Tingues present
Ø Procura portar només allò que sigui necessari
Ø No carreguis amb coses inútils
Ø si quan necessites alguna cosa no vols buidar tota la carga recorda on has posat cada cosa
Ø les bosses de viatge son més practiques que les maletes
Ø el cotxe te molt espai si el saps aprofitar
Ø tot ben lligat
Ø la pols entra per tot arreu
En ruta:
No es un rally ni un Raid
Hem de ser respectuosos amb la natura i les persones, som nosaltres que estem a casa seva per tan hem de respectar les seves costums
Al entrar a qualsevol zona habitada per petita que sigui cal reduir la velocitat fins que no aixequem pols amb el nostre 4x4TT
Com sempre a les zones "off road" procurarem no circular de nit
Circularem en grup deixant la distancia suficient per evitar les molèsties de la derivades de la pols com la poca visibilitat, etc. ....., però sempre hem de mirar de tenir contacte visual, cal seguir el rutometre, si algú es perd o es separa del grup cal seguir els següents passos
- Parar, intentar comunicar-nos amb el grup, i comunicar-li les coordenades de la nostra posició
- Si no podem contactar amb el grup, seguir el trak en sentit contrari fins arribar al darrer punt conegut del rutometre i quedar-nos en aquest punt
- Si no podem contactar amb el grup i no tenim un trak per seguir, la millor opció es parar i esperar que el grup ens trobi, si tots comencem a donar voltes serà pràcticament impossible trobar-nos
Cal adequar la pressió dels neumàtics a cada tipus de terreny, com a norma general
Ø Pistes de terra 1,8kg
Ø Hamades de pedra 2,0 kg
Ø Sorra 0,8 kg
Quan estem circulant per zones de sorra podem trobar zones intercalades de pedra, per no anar corregint la pressió dels neumàtics a cada canvi, al entrar en aquestes zones de pedres circularem amb molt de compta donat que a portar els neumàtics amb pressió per circular per la sorra poden provocar destrosses amb facilitat als neumàtics
Al final de l' etapa cal fer una revisió general del 4x4TT, atenció el motor estarà calent, cal deixar el 4x4TT preparat per la següent etapa
Sistema de Coordenades geogràfiques
Es un sistema de referència que utilitza les dos coordenades angulars (latitud i longitud) per determinar les posiciones a la superfície terrestre. Aquestes dos coordenades angulars mesurades des de el centre de la Terra son un sistema de coordenades esfèriques que estan alineades amb el seu eix de rotació. La definició de un sistema de coordenades geogràfiques inclou un DATUM, meridià principal i unitat angular. Aquestes coordenades se solen expressar en graus sexagesimals
LA LATITUD mesura l’angla entre qualsevol punt i el Equador. Les línies de latitud son paral·lels i son cercles paral·lels al Equador a la superfície de la Terra. La latitud es la distancia que existeix entre un punt qualsevol i el Equador, mesurada sobre el meridià que passa per aquest punto. Pels paral·lels, sabent que la circumferència que correspon al Equador mesura 40.076 km, 1º equival a 113,3 km.
La latitud s' acostuma a expressar en graus sexagesimals.
Ø Tots els punts ubicats sobre el mateix paral·lel tenen la mateixa latitud.
Ø Els que es trobant al nord del Equador rebent la denominació Nord (N).
Ø Els situats al sud del Equador rebent la denominació Sud (S).
Ø Es mesura de 0º a 90º.
Ø Al Equador li correspon la latitud de 0º.
Ø Els pols Nord i Sud tenen latitud 90º N i 90º S respectivament
LA LONGITUD mesura el angle al llarg del Equador des de qualsevol punt de la Terra. S ’accepta que Greenwich a Londres es la longitud 0 en la majoria de les societats modernes. Las línies de longitud son cercles màxims que passa’n per els pols i es diuen meridians. Per als meridians, sabent que junt amb els seus corresponents antimeridians es formant circumferències de 40.007 km de longitud, 1º equival a 111,11 km.
Combinant aquest dos angles, es pot expressar la posició de qualsevol punt de la superfície de la Terra.
La insolació terrestre depèn de la latitud. Donada la distancia que ens separa del Sol, els rajos lluminosos que arribant fins a nosaltres son pràcticament paral·lels. La inclinació amb que aquest rajos incideixen sobre la superfície de la Terra es, dons, variable segons la latitud. A la zona intertropical, a migdia, cauen casi verticals, mentre que incideixen tan més inclinats quant més s’ascendeix en latitud, quan més ens acostem al Pols. Així s’explica el contrast entre les regions polars, mont fredes i les tropicals, molt càlides
El Equador es un element important d’aquest sistema de coordenades; representa el cero del angles de latitud i el punt mig entre els pols. Es el pla fonamental del sistema de coordenades geogràfiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada